2013. július 8., hétfő

A BLOG GAZDÁJA A BÉCSI HAYDN - SZOBORNÁL

















Mint az a Kedves Feleségem által készített fenti képeken a templom kapuja felett jól látható: a fotók 2009. június 9-én készültek a bécsi Mariahilferstrassén. Azért tettem fel kettőt, mert az egyiken a szobor, a másikon pedig szerény személyem látszik jobban.





Képtalálat a következőre: „Haydn szobor Bécsben - képek”Íme, ugyanaz a templom és az előtte álló szobor egy másik fotón. Ez a fotó már egy lentebbi nézőpontból készült. Ám ezt már természetesen nem én fényképeztem - mert ahhoz bizony teljesen hanyatt kellett volna feküdnöm az utcán. Hanem úgy töltöttem le az internetről. Akárcsak az alábbit, amelyen a sétálóutca és e templom abban az állapotában látható, amilyen a 19. században volt:





Képtalálat a következőre: „Maria hilferstrasse - Wien képek”
S hogy szívesen visszatérnék-e  erre a helyszínre? Természetesen. De akkor már másképp néznék az itteni
Haydn-szoborra. Azóta ugyanis még többet megtudtam a nagy zeneszerző életéről és alkotásairól.

Megismertem a Teremtés oratóriumot, meg újabb szimfóniáit. Sikerült ugyanis beszereznem jónéhány CD korongot (pl. az oratórium Bécsben készült hangfelvételét, a Tafelmusik barokk zenekar remek hangzású, stílusos felvételeit stb.) ezenkívül megnyertem egy könyvet, ami újabb érdekességeket tartalmaz Haydn életéről. (Bartha Dénes- Révész Dorrit: Haydn élete dokumentumokban.)






                                                          *















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése